Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Studenterbolaget. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem kunden og Studenterbolaget. Enhver fravigelse af forretningsbetingelserne skal være udarbejdet skriftligt og bekræftet skriftligt af Studenterbolaget og kunden, herefter omtalt som Samarbejdspartneren.
Virksomhedens juridiske navn: SB Service & Levering ApS
Selskabsform: Anpartsselskab
CVR-nummer: 33772688
Adresse: Kanonbådsvej 2 - 1437 København K
Tlf.: 71 747474
E-mail: [email protected]
Herefter omtales SB Service & Levering ApS for Studenterbolaget.
For at indgå i en samhandel med Studenterbolaget, kræves det at Samarbejdspartneren har
fået oprettet en kundeprofil, samt brugernavn og kodeord til hjemmesiden;
www.studenterbolaget.dk.
For at kunne tilgå yderligere services såsom lån af udstyr, særpriser og betalingsløsningen
SumUp, skal der være oprettet en gyldig samarbejdsaftale mellem Studenterbolaget og
Samarbejdspartneren.
Studenterbolaget har ejendomsretten over de bestilte produkter, indtil der er modtaget fuld
betaling.
Studenterbolagets gældende priser fremgår af vores hjemmeside; www.studenterbolaget.dk.
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Særpriser kan kun tilgås ved gyldig
samarbejdsaftale.
Studenterbolaget tager forbehold for pris- og trykfejl.
Studenterbolaget medsender følgeseddel ved levering af varerne og fremsender faktura til
aftalt e-mailadresse.
Fakturaen skal som udgangspunkt være betalt tre bankdage efter fakturaen er modtaget,
medmindre andet er aftalt.
Ved tildeling af Sumup betalingsløsning accepterer Samarbejdspartneren at fakturabeløbet bliver modregnet det indestående beløb. Studenterbolaget trækker ingen betalinger før Samarbejdspartneren har modtaget de bestilte produkter samt faktura.
Såfremt Studenterbolaget ikke modtager rettidig betaling for de leverede varer, vil der
udover et rykkergebyr, blive pålagt morarenter svarende til 2% pr. påbegyndt måned indtil
betaling sker. Efter betalingsfristen på tredje rykker er overskredet, vil sagen overgå til
inkasso. Rykkergebyret udgør 100 kr. inkl. moms pr. gang.
Studenterbolaget forbeholder sig retten til at suspendere fremtidige leverancer samt hente
de produkter Samarbejdspartneren har på lager, såfremt Studenterbolaget ikke modtager
rettidig betaling.
Ved en gyldig samarbejdsaftale er det muligt for Samarbejdspartneren frit at låne udstyr (rullebar, fadølsanlæg, køleskab, klapbar m.m.) gennem Studenterbolaget.
Ved modtagelse af udstyret er Samarbejdspartneren forpligtiget til grundigt at undersøge udstyrets stand og forfatning. I tilfælde af beskadiget udstyr ved levering, er Studenterbolaget ikke ansvarlig overfor kunden, medmindre kunden har oplyst herom i en e-mail til [email protected] med specifikke detaljer og billeddokumentation.
Dette skal ske inden udstyret tages i brug. Afgiver I som Samarbejdspartner ikke sådan meddelelse, uagtet I har opdaget eller burde have opdaget manglen, kan I ikke senere gøre manglen gældende, og dermed påløber eventuelle reparationsomkostninger Samarbejdspartneren.
Har I ikke en samarbejdsaftale, er det stadig muligt at låne udstyr, dog mod betaling. Vær opmærksom på at der i begge tilfælde er krav om minimumskøb efter evt. retur (forbrug).
Ved en gyldig samarbejdsaftale med Studenterbolaget, er det muligt at låne udstyr uden beregning, blot nedenstående krav om minimumskøb opfyldes:
Opfyldes kravene om minimumskøb ikke, er det muligt at låne udstyr mod beregning på samme vilkår som kunden uden samarbejdsaftale. Kontakt da kundeservice for info herom.
Skulle uheldet være ude, og I kommer til at ødelægge vores udstyr, skal samarbejdspartneren som udgangspunkt betale for reparationen 1:1 jf. den regning vi får fra reparatøren. Sker uheldet i en travl periode (fx under rustursperioden), kan samarbejdspartneren i værste tilfælde blive opkrævet et gebyr yderligere som kompensation for ikke at kunne leje udstyret ud til andre kunder i perioden.
Mangler udstyret drypbakker når det modtages retur, vil samarbejdspartneren som udgangspunkt blive faktureret 1:1 pr. manglende drypbakke.
Levering sker landsdækkende, direkte fra Studenterbolaget via logistikpartnere til Samarbejdspartneren, alle hverdage i tidsrummet 08.00-14.00. Ønskes levering lørdag, søndag eller helligdage, vil ordren som udgangspunkt blive pålagt et weekendgebyr. Vi gør opmærksom på, at der ikke med sikkerhed kan garanteres levering i weekenden samt på helligdage.
Ved indgåelse af en samarbejdsaftale fastsættes leveringstidspunktet for hvilke dage, Studenterbolaget, Royal Unibrew og Inco leverer de aftalte produkter. Som udgangspunkt er aftalte leveringsdage faste og kan kun ændres hvis det aftales med Studenterbolaget. Studenterbolaget tilstræber altid at efterkomme vores Samarbejdspartners ønsker, og er altid villige til at indgå i dialog, hvis der opstår ønsker om levering på andre tidspunkter til særlige arrangementer og større fester.
Bestilling skal ske senest 48 timer før forventet levering på hverdage, ex:
Bemærk venligst: Overholdes tidsfristen for bestillinger ikke, pålægges der som udgangspunkt
et tillæg grundet hastelevering. Tillægget udgør 1.250 kr. inkl. moms.
Bestiller du efter kl. 9, er det som udgangspunkt ikke muligt at få levering den efterfølgende
dag.
Som kunde laver I 2 ordrer på vores hjemmeside når I bestiller varer ved os.
Der er krav til leveringssted og adgangsveje fra vores leverandører. Ved tvivl om muligheden for levering af de bestilte varer, kan Studenterbolaget i samråd med Samarbejdspartneren undersøge, hvorvidt leveringsstedet opfylder leverandørens krav til levering.
Royal og INCO bruger elektriske palleløftere, hvilket betyder at de kun kører fast underlag såsom asfalt og fliser. De må ikke køre over store måtter eller andet der ligger løst, da det derved kan ødelægge jeres gulve og deres palleløftere.
Minimumsordre er 3.000 kr. inkl. moms. ekskl. pant. For levering direkte via Royal Unibrew i hele landet. Opnås minimumsordre ikke pålægges et leveringstillæg på 600 kr. inkl. moms.
Hovedstaden op til og med postnummer 2900, Aarhus, Aalborg og Odense: Minimumsordre er 4.000 kr. inkl. moms. ekskl. pant. Opnås minimumsordre ikke pålægges et leveringstillæg på 600 kr. inkl. moms.
Uden for hovedstaden og storbyerne Aalborg, Aarhus, Odense, Roskilde er minimumsordren 6.000 kr. inkl. Moms. ekskl. Pant. Alle leverancer udenfor overnævnte storbyer pålægges et fragttillæg på 600 kr. inkl. moms.
Som udgangspunkt leveres der 1 gang ugentligt pr. kunde, og der tages retur, den samme uge dag, den efterfølgende uge.
Tillæg for hastelevering 1.250, inkl. moms, dog skal det kunne lade sig gøre, i forhold til tid og leveringssted.
Tillæg for forgæves kørsel 1.000 kr. inkl. moms
Der tages forbehold for udsolgte varer samt varer i restordre. Er den bestilte vare udsolgt, er det Studenterbolagets ansvar at skaffe et tilsvarende produkt til samme pris. Er varen derimod i restordre, vil Studenterbolaget forsøge at tilbyde et tilsvarende produkt til en konkurrencedygtig pris.
Enkelte produkter på vores hjemmeside fremgår som bestillingsvarer med en leveringstid på 7 hverdage. Vær opmærksom på at disse produkter som udgangspunkt ikke tages retur, medmindre andet er aftalt.
Når der handles hos Studenterbolaget betales der kun for de varer der er anbrudte. Der kan som udgangspunkt ikke returneres varer for mere end 30% af ordrens værdi, uden at Samarbejdspartneren vil blive pålagt et gebyr på 600 kr. inkl. moms. Skulle festens størrelse vise sig at blive mindre end først antaget, bedes samarbejdspartneren informere Studenterbolaget herom så hurtigt som muligt. For at Studenterbolaget kan tage imod en returnering, er det vigtigt at de overskydende varer er i god stand og kan distribueres til videresalg. Det er strengt nødvendigt, at forpakninger eller emballage ikke er blevet åbnet eller brudt på de enkelte varer - vi tager kun hele kolli retur med undtagelse af uåbnede spiritusflasker som godt kan tages retur enkeltvis. Det er vigtigt, at det sikres at returpallen med pant og returvarer er pakket efter gældende regler, så den ikke vælter i lastbilen (se vores returguide), og placeret på fast underlag ex asfalt eller fliser, så palleløfterne kan køre på underlaget.
Vi afhenter retur alle hverdage i tidsrummet 08.00 – 16.00. Mulige returdage samt tidsrum kan dog variere efter landsdel. Vi bestræber os altid på at afhente i det ønskede tidsrum, men kan ikke garantere det.
Ønskes returafhentning lørdag, søndag eller helligdage, vil ordren blive pålagt et gebyr. Vi bestræber os på at opfylde jeres ønsker om returafhentning, men gør opmærksom på at vi ikke med sikkerhed kan garantere returafhentning weekend og helligdage.
Studenterbolaget yder som udgangspunkt 3 måneders returret fra købsdato. Returretten gør sig kun gældende på varer med over 3 måneders holdbarhed tilbage fra returtidspunktet.
Friske varer som fx frugt og mælk samt varer med kortere levetid end 3 måneder
Bestillingsvarer samt sæsonvarer (fx julebryg)
Returpant på dåser, plastflasker samt RTD og cider flasker
Har samarbejdspartneren bestilt returafhentning, og der viser sig ikke at være hverken returpant eller -varer til afhentning når chaufføren er fremme vil der blive opkrævet et gebyr på 600 kr. inkl. moms for forgæves kørsel. Ligeledes gælder det, hvis det ved returafhentning ikke er muligt at få kontakt til samarbejdspartneren, og vi ikke er orienteret herom vil der blive opkrævet et gebyr på 600 kr. inkl. moms (gælder ikke ved nøglefri levering og returafhentning).
Det er ikke muligt at returnere bestillingsvarer, da disse bliver bestilt specifikt hjem efter Samarbejdspartnerens ønske. Det er vigtigt, at bestillingsvarer ikke placeres sammen med en almindelig retursending, da chaufførerne ikke skelner mellem forskellige varetyper og vil tage alle varer med retur. Bestillingsvarer vil ikke blive krediteret, og det er derfor Samarbejdspartneres eget ansvar, at holde disse varer adskilt, hvis ikke de skal gå tabt.
Samarbejdspartneren er forpligtiget til straks, dels at kontrollere at det leverede antal varer stemmer overens med antallet på følgesedlen, og dels grundigt at undersøge varernes stand og forfatning.
Hvis der er sket en fejllevering eller varerne er mangelfulde, påhviler det Samarbejdspartneren at meddele dette til Studenterbolaget straks på e-mail til k[email protected]. Reklamationen skal indeholde en specifikation af de mangler der påberåbes.
Studenterbolaget er ikke ansvarlig overfor kunden, medmindre kunden har noteret alle manglende eller beskadigede varer på følgesedlen og oplyst herom i en e-mail til kundeservice.
Afgiver Samarbejdspartneren ikke en sådan meddelelse, uagtet de har opdaget eller burde have opdaget manglen, kan der ikke senere gøres manglen gældende. Det præciseres, at Samarbejdspartnerens reklamationsret i alle tilfælde bortfalder 6 måneder efter leveringen. Studenterbolaget er bekendt med og accepterer, at reklamationsfristen på 6 måneder ikke kan gøres gældende over for en senere erhverver, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv, i det omfang denne i øvrigt vil kunne kræve erstatning for mangler ved salgsgenstanden – i disse tilfælde gælder en reklamationsfrist på 2 år i henhold til købeloven. Herudover fremhæves, at reklamationsretten er begrænset til varens naturlige holdbarhed, og at denne forudsætter, at varen er opbevaret og i øvrigt blevet behandlet korrekt. Hvis reklamationsretten gøres gældende, forbeholder Studenterbolaget sig retten til at afhjælpe manglen eller ombytte varen.
Studenterbolaget følger vores leverandørers og Dansk Retursystem A/S regler om pant samt de til enhver tid gældende pantsatser. Gældende pantreglerne rekvireres ved at skrive til [email protected].
INCO tager alt returpant med og Royal tager kun deres eget returpant med deres brands.
Ift. kulsyre tager Royal ikke flasker der står Nippon på retur. De skal med via INCO.
Pant leveret af Royal Unibrew tages retur af Royal Unibrew og pant leveret af INCO tages retur af INCO.
Spiritus pantkasser:
INCO sender enkelt flasker og løse ting i grønne Europool kasser. Pant prisen på disse er 50 kr. inkl. moms. Så husk at sende disse retur på samme måde som paller.
I tilfælde af at en part rammes af force majeure, er den pågældende part berettiget til at udskyde sin ydelse, indtil hindringen er ophørt uden at dette berettiger den anden part til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende. Force majeure skal omfatte alle tilfælde udenfor Studenterbolagets rimelige kontrol, herunder produktionsnedbrud, ildebrand, krig, oprør, civile uroligheder, lokal eller national strejke, manglende, mangelfuld eller forsinket levering fra underleverandører, dårlig høst, mangel på arbejdskraft og/eller brændstof, handels- eller valutarestriktioner, lock-out, strejke, indgreb fra offentlige myndigheder etc. Studenterbolaget er ikke forpligtet til at informere kunden om forekomsten af en force majeure begivenhed.
For at anvende vores tjenester, har vi brug for visse personoplysninger for at kunne gennemføre købet, levere dine varer og for at kunne komme i kontakt med dig. For at en ordre kan gennemføres, skal Samarbejdspartneren oplyse navn, adresse, CVR-nummer (hvis muligt), telefonnummer, e-mailadresse og bankoplysninger. Informationerne anvendes udelukkende til opfyldelse af ordren, og hvis kunden accepterer det, også til udsendelse af tilbud samt andet markedsføringsmateriale. De afgivne oplysninger behandles og opbevares elektronisk af Studenterbolaget. Vi behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven. Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.
Vi behandler dine personlige oplysninger med omhu og respekt, og de videregives udelukkende i følgende tilfælde:
Deling af persondata til tredjepart begrænses til kun den nødvendige data og kun almindelige persondata. Desuden sikrer Studenterbolaget, at dataudveksling med tredjepart sker i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens bestemmelser. Samarbejdspartneren har til enhver tid ret til at få indsigt i registrerede oplysninger om denne samt til at få foretaget nødvendige rettelser, ligesom samarbejdspartneren har ret til at gøre indsigelse mod fejlagtige registreringer eller registreringer, der ikke er lovpligtige. I sådanne tilfælde rettes henvendelse til Studenterbolaget på [email protected].
Studenterbolaget og Samarbejdspartnernes indbyrdes forhold er i sin helhed reguleret af dansk ret.
Enhver tvist mellem Studenterbolaget og Samarbejdspartneren skal afgøres ved enten voldgift i Danmark eller ved de almindelige domstole ved Studenterbolagets hjemting.
Salg af varer hos Studenterbolaget sker i henhold til gældende dansk lovgivning. Personer skal være fyldt 18 år for at købe drikkevarer med en alkoholvolumenprocent på 16,5% og være fyldt 16 år for at købe drikkevarer med en alkoholvolumenprocent der er lavere end 16,5%.
Studenterbolaget forbeholder sig retten til at ændre disse vilkår.